Chefers ohälsa i fokus på seminarium

Fyra personer som tittar på en datorskärm runt ett skrivbord. Foto.
Seminariet fokuserar bland annat på vad som uppfattas som ohälsa av chefer?

Chefers ohälsa är i dag ett accelererande problem. Sjukskrivningstalen för chefer ökar stadigt, inte minst för psykisk ohälsa. Hur kan detta fångas upp och hanteras av organisationer? Detta seminarium riktar sig till dig som är chef eller arbetar med ledarskap inom välfärden.

På seminariet presenterar forskarna Johan Alvehus och Ulrika Westrup preliminära resultat från en studie som syftar till att bidra till ökad kunskap kring hållbart chefskap och chefers arbetsmiljö i Helsingborgs stad.

Studien är ett samarbete mellan Helsingborgs stad och Centrum för ledning av offentliga organisationer (CLOO) vid Lunds universitet.

Seminariet fokuserar på vad som uppfattas som ohälsa av chefer och diskutera hur processer i organisationen kan bidra till att kartlägga, förebygga och åtgärda chefers ohälsa.

Medverkande:

• Johan Alvehus, professor vid Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds universitet
  • Ulrika Westrup, docent vid Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds universitet

Praktisk information:

• När? 2022-10-06 kl 13:15 – 15:00
  • Var? Campus Helsingborg, Lunds universitet, Sal U203, Helsingborg
  • Hur anmäler jag mig? Du anmäler dig genom här (länk till anmälningsformulär)
  • Seminariet arrangeras av Centrum för ledning av offentliga organisationer (CLOO) vid Lunds universitet