Premiär för CLOO-podden

Kvinna på en arbetsplats. Illustration.

Nu finns en ny podd som lyfter frågor om hur offentlig sektor leds, organiseras och styrs. Bakom CLOO-podden är forskare vid Lunds universitet, knutna till nätverket Centrum för ledning av offentliga organisationer vid Lunds universitet. Första avsnittet är ute och handlar om expanderande administration.

Med i första poddavsnittet är Robert Holmberg, lektor i psykologi som samtalar med Johan Alvehus, professor i tjänstevetenskap, om fenomenet med eleverade administratörer. Hur man kan förstå varför administrationen expanderar i offentlig sektor? Varför det är så? De pratar om risken för att bli nostalgisk, går in i detalj på vad det är som driver den expanderande administrationen och diskuterar vad man kan göra för att förändra situationen.

CLOO-podden finns på Spotify, Apple Podcasts och Podcaster. Sätt en prenumeration i din spelare och ha koll när nästa avsnitt kommer.