PODD: Att störa och styra demokratiska val

Publik vid en scen. Foto.

Äntligen en ny säsong av HBG Live podcast.
Vi tar avstamp i samtalet från 29 februari 2024 där temat var "Desinformation och supervalåret 2024".

I det här, det första av fem avsnitt på temat, får vi först höra det inledande föredraget från Jesper Falkheimer som är professor på institutionen för strategisk kommunikation på Lunds universitet. Han berättar bland annat om sju principer för desinformation och den uppmärksammade LVU-kampanjen i Sverige. Därefter bjuder vi på en poddexklusiv intervju med honom där samtalsledaren på scen och programledaren för denna podcast, Heidi Avellán, fördjupar samtalet kring hans forskning på ämnet.

Bakom podcasten står Campus Helsingborg, Lunds universitet i samarbete med Helsingborgs Dagblad.

Lyssna här: