PODD: Mänskliga rättigheter för minoriteter

Svart vitt foto i stadsmiljö med HBG Live logo. Foto.

Har alla egentligen samma mänskliga rättigheter, varför behövs i så fall speciella konventioner för vissa grupper? I det här andra avsnittet från HBG Live om Mänskliga rättigheter hör du första halvan av själva panelsamtalet och fokus ligger på mänskliga rättigheter för minoriteter.

Med på scen är Jon Pettersson, verksamhetsledare Franz Wagnersällskapet,  Lena Hansson kommunikatör på biståndsorganisationen Diakonia, samt Lena Halldenius, professor i mänskliga rättigheter vid Lunds Universitet.

HBG Live görs i ett samarbete mellan Campus Helsingborg, Lunds universitet och Helsingborgs Dagblad.

Lyssna här: