Nätverksmingel för företag och studenter öppnar upp dörrar

Tre personer pratar med varandra. Foto.
Studenter från Campus Helsingborg bjöds in att nätverka med företag från regionen. Foto: Korede Solaja

Under ett uppskattat nätverksmingel samlades nyligen både studenter och företagsrepresentanter för att bygga värdefulla kontakter och utforska potentiella samarbeten.

Det här evenemanget, som hålls två gånger om året, arrangeras av organisationen Campus Vänner tillsammans med Helsingborgs stad i syfte att studenter från Campus Helsingborg och företag ska träffas och lära känna varandra bättre. Studenterna kan också få upp ögonen för framtida jobb och möjligheter som finns i näringslivet i regionen.

- Vi kommer definitivt att delta nästa gång igen! Det är en energiboost att träffa studenterna säger Christina Hagdahl, från Dole Nordic AB, som regelbundet deltar i dessa Nätverksmingel. Hon delar sin entusiasm över möjligheten att interagera med studenter och få en inblick i deras önskemål och förväntningar på framtida arbetsgivare. Hon betonar den energi och det engagemang som framtidens medarbetare för med sig.

Ylva Stagler, som studerar Strategisk Kommunikation på Campus Helsingborg, Lunds universitet, beskriver möjligheten att delta i Nätverksminglet som "enormt berikande". Att få möjligheten att interagera med yrkesverksamma inom det specifika området man är sugen på ger en värdefull insikt som inte kan erhållas i klassrummet.

Nästa nätverksmingel äger rum i höst, den 14 oktober 09:00-11:00 på Clarion Hotel & Congress Sea U.