Socialhögskolan bjuder in till 25 års jubileum i Helsingborg

Färgglada ballonger. Foto.

Socialhögskolan vid Lunds universitet har funnits i Helsingborg i 25 år. Detta ska firas den 17 oktober, då brukare, studenter, kolleger, experter, de som arbetar på fältet, alumner och allmänhet är inbjudna till ett firande där de blandar lekfullhet med allvar och bjuder på mycket och god fika.

10.00-10.30: Välkomna! Fika serveras på U2 utanför stora hörsalen.

10.30-11.30: "Hur svårt kan det vara?" I morgonsoffan möts personer med olika erfarenheter av och perspektiv på socialtjänst och det arbete som utförs av socionomer. Samtalets utgångspunkt är de vardagsproblem som de olika deltagarna möter. Therese Jofjord är moderator. Stora hörsalen.

Samtalsdeltagare i morgonsoffan:
Representant för Helsingborgs kvinnojour
Marcus, ordförande för PUFF (Placerade Ungas Föräldraförening)
Tommy Grundström, Fritt Stöd, Helsingborgs stad
Thony, representant från Hittarps Gatulag
Bo Pettersson, G7 i Helsingborg

11.30-14.30: Mingel, mer fika och aktiviteter i olika lokaler:

- Prata med deltagarna i morgonsoffan! Du hittar dem utanför stora hörsalen, på U2.

- ”Rum för eftertanke” om döden som en del av livet och trygghet inför livets slut. Vad blir det sociala arbetets roll i mötet med existentiella frågor? Nathalie Lindvall och Bella Venegas-Montero. C2.

- Nutidsbilder och historieskrivning från Socialhögskolans 25 år i Helsingborg.

- "Vad vill du bli när du blir stor och vad arbetar du som just nu?" Före detta studenter på Socialhögskolan i Helsingborg om vad de arbetar med idag och om vägen dit.

- Gå en tipsrunda med en ny vän!

- Kursföreståndare för olika kurser på Socionomprogrammet ger en nutidsbeskrivning av utbildningen.

- Campus Vänners arbetsmarknadsmässa, U2, OBS, 12:00-15:00. Möt din framtida arbetsgivare! Privata företag, organisationer och kommunerna i Familjen Helsingborg är representerade.

14.30-15.00: Avrundning och avslutning

Anmälan

Om du vill ha fika är det bäst om du anmäler dig till eventet. Det gör du senast den 10 oktober antingen här, eller på Facebook. Här hittar du evenemanget på Facebook