PODD: Så påverkar det globala dig lokalt

Flagga med EU motiv med himmel som bakgrund.

Vad är EU till för? Hur påverkar det vår vardag? Hur funkar det hela? Och vad ska nästa parlament fokusera på? Det var fokus på denna omgång av HBG Live, som arrangeras fyra gånger per år i ett samarbete mellan Campus Helsingborg, Lunds universitet och Helsingborgs Dagblad.

I det här, det andra avsnittet, hör vi andra halvan av panelsamtalet mellan Anamaria Dutceac Segesten, forskare inom Europastudier vid Lunds universitet, Joakim Zander, doktor i juridik och undervisar i EU-rätt vid Institutionen för handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet + arbetat många år i Bryssel med EU-frågor, och Olle Schmidt, som suttit i parlamentet två och halv period för Liberalerna.

Programledare och samtalsledare är Heidi Avellán.

Lyssna på avsnittet

Så påverkar det globala dig lokalt

En grupp människor i publik. Foto.
Under HBG Live den 28 maj samtalade Anamaria Dutceac Segesten, Joakim Zander och Olle Schmidt om EU-valet. Moderator var Heidi Avellán.