Välkommen och grattis! Idag kommer antagningsbeskeden

Studenter som pluggar på Campus. Foto.
Foto: Johan Persson

Idag är en stor dag för många. Den 11 juli kommer nämligen första antagningsbeskeden för de som ska börja studera i höst. På Campus Helsingborg ser vi framemot att välkomna alla nya studenter vid terminsstarten.

Alla som blir antagna till en utbildning måste tacka ja till sin plats för att behålla den. Detta görs på antagning.se senast den 19 juli.

För fjärde året i rad har Campus Helsingborg tillsammans med Helsingborgs stad och studentföreningarna på Campus Helsingborg tagit fram ett studentmagasin - HBG STDNT - som skickas hem till alla som blir antagen till ett program på Campus Helsingborg. I magasinet finns massor av läsning för nya studenter som kan förbereda och peppa inför studiestarten.

Omslag för magasin med studenter som fikar
Studentmagasinet 2024